지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Analysis on Preservice Mathematics Teachers’ Statistical Literacy in Lesson Plan
East Asian Mathematical Journal
2019 .01
통계적 문제해결과정 및 통계적 소양에 관한 <확률과 통계> 교과서 분석
한국학교수학회논문집
2021 .01
중등수학교사와 일반인의 통계적 소양 분석-여론조사 결과의 이해수준을 중심으로-
한국학교수학회논문집
2020 .01
Design and Implementation of Mathematics Textbooks in Support of Effective Teaching for Secondart Schools: A Chinese Case
수학교육연구
2015 .01
What Feminist Mathematics Education tells to South Korea?
수학교육연구
2019 .12
Development of IQP-based mathematics instructional quality profile
Advanced Studies in Contemporary Mathematics
2017 .01
A Study on the Aspects of Social Justice in Korean Elementary Mathematics Textbooks
수학교육연구
2021 .03
Examining Mathematics Teachers’ Perception Toward Multicultural Education: Teachers’ Noticing of Multicultural Contents in Mathematics Textbooks
수학교육연구
2020 .06
예비교사의 초등수학교과서 활용에 대한 관점
한국학교수학회논문집
2019 .01
교양 통계학 교재: 위기인가? 기회인가?
응용통계연구
2022 .02
수학에 기반한 인공지능 수업을 통한 중학생 인식변화
East Asian Mathematical Journal
2024 .08
2009 개정 수학과 교육과정 개정에 대한 수학교사들의 인식 조사와 현장 실태
East Asian Mathematical Journal
2015 .01
2009 개정 초등수학 교과서 관련 조사 연구 -3~4학년군 '수와 연산' 영역을 중심으로-
East Asian Mathematical Journal
2015 .01
미국의 통계소양교육 분석을 통한 우리나라 교사교육 방향의 탐색
한국학교수학회논문집
2017 .06
Effect of coding integrated mathematics program on affective mathematics engagement
수학교육연구
2024 .06
Flourishing as an aim of mathematics education
수학교육연구
2024 .06
현직수학교사와 예비수학교사들의 좋은 수학 수업을 위한 지식 및 능력에 관한 인식조사
East Asian Mathematical Journal
2015 .01
Understanding a Mathematics Teacher Community through a Computational Text Analysis: Review of Changes in Mathematics Pedagogical Lexicons by Lee & Kim (2022)
수학교육연구
2023 .03
아버지와 어머니의 문해 신념 및 문해 상호작용이 유아의 어휘력에 미치는 영향
한국생활과학회지
2020 .10
A comparative study of the revised 2022 Korea mathematics curriculum and the international baccalaureate diploma program mathematics: Applications and interpretation standard level - focusing on high school statistics area
수학교육연구
2024 .03
0