메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송정경 (연세대학교) 김나림 (연세대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제117호
발행연도
2015.6
수록면
179 - 198 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Wendy Wasserstein’s play The Heidi Chronicles appeared on Broadway in 1989, at the end of vehement second wave of feminism that prevailed during the 60’s, 70’s and up to the late 80’s, and at the beginning of the aftermath of the movement, labeled either post-feminism or the third wave. Presented to the public and critics at such a point of transition, the play sparked vigorous debate regarding its value as a “feminist” work of art. On the one hand, the play was welcomed as an introduction of feminism into mainstream theater, but on the other it was attacked for not being “subversive enough.” As the battleground of contesting feminist judgments, The Heidi Chronicles serves as a case study of the dynamics of women judging women and the impact of such judging on the actual lives of women. Specifically, we examine the history of how women judge women to be feminist or not, how such judgment can be confining as opposed to the liberation feminism as a whole aims for, and Wendy Wasserstein’s response to such judgment as a woman artist.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0