메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김경미 (제주중학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제28권 제2호
발행연도
2023.5
수록면
45 - 71 (27page)
DOI
10.46449/MJELL.2023.05.28.2.45

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aims of this study are to explore the effects and supporting direction of mentoring classes of first-grade middle school learners. The results were analyzed through phone interviews, surveys, writing study journals, and face-to-face individual interviews with six male first-grade middle school students. As a result of this study, four things influenced mentee students: 1) A customized class that helps students understand 2) A question-oriented class 3) English learning motivation and confidence improvement 4) Self-reflection time through mentoring. However, the direction of support for mentoring programs related to the lack of English learning strategies and lack of mentoring review time for mentee students was also found. To solve these problems, mentoring pre-education is required, and it needs to include learning strategies and review methods suitable for mentee students" English learning levels, effective feedback methods, and how to teach students who lack English learning skills. Furthermore, for student-customized English mentoring programs to be implemented efficiently, it is necessary to strengthen the support system that allows each city and provincial office of education and each school to operate mentoring programs continuously.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 논의 및 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0