메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김나래 (고려대학교)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제34권 제1호
발행연도
2023.3
수록면
1 - 27 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to compare the response to impoliteness between foreign Korean learners and Korean native speakers and to examine the pragmatic acceptability of foreign Korean learners’ response to impoliteness. As a result, there was no significant difference between the two groups, but it was found that Korean native speakers used persisting strategies more. In the pragmatic acceptability test, it was found that 70% of responses were appropriate. However, many respondents said that it was inappropriate to respond excessively or seriously. Therefore, it is necessary to educate foreign Korean learners the following: (a) the purpose and function of mock impoliteness, (b) the usage of appropriate strategies, and (c) the unique impoliteness patterns in Korean.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0