메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김예람 김해동 (한국외국어대학교)
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제22권 제1호
발행연도
2023.2
수록면
73 - 96 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to analyze activities in middle school English textbooks in Korea for cooperative learning and learners’ perceptions of their relevance. For the analysis, 13 first-year, middle school English textbooks were utilized. A questionnaire asking the learners’ perceptions toward cooperative activities was conducted for a total of 64 first-grade students. Descriptive statistics and correlations were mainly used for the analysis. The results show that the number of cooperative activities in a textbook range from 46 to 99 with the average being 60.1. Apart from simple dialog practice or answering questions, the most frequent cooperative activity is role playing, followed by interviews, projects, and games. Projects, however, are perceived by learners as being the most useful, followed by problem-solving, games, role plays, decision-making, interviews, and jigsaws. The overall results indicate a discrepancy between what the textbooks provide and what the learners want. The findings suggest that teachers need to adapt a chosen textbook to provide a balanced variety of cooperative activities for the learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0