메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국조리학회 Culinary Science & Hospitality Research Culinary Science & Hospitality Research Vol.29 No.11(Wn.160)
발행연도
2023.11
수록면
103 - 116 (14page)
DOI
10.20878/cshr.2023.29.11.011

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In 2020, unmanned became commonplace as COVID-19 spread around the world, and as the unmanned era began in earnest, interest in unmanned stores increased. In particular, unmanned convenience stores and large discount stores are showing noteworthy growth, especially in the United States, China, and Japan. In this study, in order to predict the continuous use intention of the unmanned affiliate store service, the post acceptance model (PAM) and value model are integrated to explain the continuous use intention of the unmanned affiliate store service user. In testing the hypothesis, a survey was conducted using simple sampling method targeting consumers aged 18 years or older who had experience in unmanned store service, and a total of 366 valid samples were used for analysis. The collected samples were subjected to descriptive statistical analysis, reliability analysis, and confirmatory factor analysis using SPSS 25.0 and AMOS 23.0 for empirical analysis, and the hypotheses were confirmed using the structural equation model. This study is the first attempt to introduce a research model by integrating post acceptance model (PAM) and value model, and it can be said to contribute to related theoretical research in the future.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 실증분석
5. 결론
REFERENCES

참고문헌 (61)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0