메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이수민 (부산대학교) 김은영 (부산외국어대학교) 강정애 (부산대학교)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第99輯
발행연도
2023.11
수록면
327 - 346 (20page)

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Metaverse is an appropriate learning tool that realizes a learning environment similar to real life, providing diverse learning experiences and enhancing agency, realism, immersion, interaction, and autonomy through the use of avatars, thus making it suitable for constructivist learning. This study aimed to examine the educational significance and instructional effects of using Metaverse in university-level Japanese culture classes. Based on previous research, salient characteristics of constructivist learning, such as learner-centeredness, problem-centeredness, and cooperative learning, were identified for use as the foundation of Metaverse-based instruction in university Japanese culture classes. Subsequently, data on the educational effects perceived by students were collected to verify the instructional effects and analyzed from the perspective of constructivist learning theory. The results confirmed significant cognitive, definitional, and attitudinal effects. Such research provides foundational information for the execution and design of effective Metaverse utilization in cultural instruction, offering insights into the creation of learner-centered educational environments.

목차

1. 서론
2. 이론적 검토
3. 메타버스의 교육적 적용
4. 결론
참고문헌
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0