메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이은민 (동국대학교 WISE캠퍼스) 고권태 (부산외국어대학교)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제77집
발행연도
2023.12
수록면
185 - 198 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper studies how university courses should be designed and structured in a metaverse environment based on flip learning. In particular, the emphasis is on metaverse and flip learning in developing application plans in classes dealing with Chinese cultural contents.
Through this, this paper aims to come up with specific instructional design plans and instructional plans based on flip learning that can maximize the learning effect by combining in-depth understanding and the advantages of metaverse and flip learning through comparison between Korean and Chinese culture.
Research questions for this are as follows. What components should the flip learning class using the metaverse include, and how can it be applied to Chinese cultural content classes? To this end, this paper intends to use an empirical research methodology through prototype production for related prior studies, case studies, and actual class application.
T his paper emphasizes the possibility of new educational plans by applying metaverse and flip learning to Chinese cultural content classes. In addition, I would like to present a specific class composition plan proposed by this study to respond to new challenges caused by changes in educational methods.
Since the pandemic, the educational community has emphasized the connection between academic convergence and interdisciplinary systems. I hope that using the metaverse of this paper, university students in China and Korean university students participate in real-time classes to communicate and understand each other through cultural exchanges between the two countries and develop the field of Chinese education in the future.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경 및 선행연구
Ⅲ. 플립러닝 기반 메타버스 중국 문화 콘텐츠 수업 설계 방안 연구
Ⅳ. 플립러닝 기반 메타버스 중국 문화 콘텐츠 수업 구성안
Ⅴ. 결론
참고문헌
논문초록

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-089244248