메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김나영 (한신대학교)
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제27권 제2호
발행연도
2024.6
수록면
23 - 45 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines whether and to what extent an AI tutor affects TOEIC learning of English learners. For the study, a total of 110 students were recruited and randomly assigned to an AI tutor group (n = 57) and a human tutor group (n = 53). The study also investigates the difference in English proficiency among students in the two groups. Before the experiment, a TOEIC pre-test was administered. Based on the pre-test scores, participants were grouped into three CEFR proficiency levels: A1, A2, and B1. During the experimental period, the AI tutor group self-studied English with an AI tutor. The human tutor group took a traditional English class offered by a human tutor. After the experiment, a post-test was administered. The study found that the human tutor group increased their TOEIC test scores at all proficiency levels at the 5% significance level. On the other hand, the AI tutor group showed significant increases only at A1 and A2 levels. The group difference was statistically significant for the A1-level participants, indicating the superior effects of the AI tutor over the human tutor. On a basis of the findings, pedagogical implications are made.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0