메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강은희 (서울대학교) 김미엘 (서울대학교) 김조은 (서울대학교) 권호범 (서울대학교) 임정준 (서울대학교)
저널정보
대한치과의사협회 대한치과의사협회지 대한치과의사협회지 Vol.62 No.11(Wn.666)
발행연도
2024.11
수록면
696 - 706 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: This study seeks to analyze the educational environments of the national dental schools in South Korea, Laos, and Vietnam to develop targeted educational strategies for Laos and Vietnam.
Materials and methods: the survey, using the DREEM specific to the healthcare field, was conducted online, with 97, 109, 215 dental students from a single national university in South Korea (SKU), Laos (LU), and Vietnam (VU), respectively. The data allowed us to compare students’ perceptions of the educational environment across the three institutions and analyze differences by gender, academic achievement, and year of study.
Results: VU, LU, and SKU reported scores of 133.47, 129.66, and 104.23, respectively, all within the “more positive than negative” range(101-105 points). SKU scored lowest in the category of “students’ perception of learning” (mean score of 1.82), while VU and LU social self-perceptions” (mean scores of 2.49 and 2.52, respectively). In contrast to SKU, VU and LU showed no differences between achievement groups, with make students scoring lower than female students in some DREEM categories.
Conclusion: We expect that analyzing the educational environment from the beneficiaries’ perspective and developing strategies based on this analysis will provide practical support to dental schools in Laos and Vietnam.

목차

ABSTRACT
I. 서론
III. 연구 결과
IV. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091210855