지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Students’ perception of the educational environment in medical college: a study based on DREEM questionnaire
Korean Journal of Medical Education
2016 .01
의과대학생의 학교생활 만족도에 미치는 요인 탐색
의학교육논단
2016 .01
한국-라오스-베트남 국립치과대학 학생들의 치의학 교육환경에 대한 인식 비교
대한치과의사협회지
2024 .11
단일 의과대학에서 학생 선발 전형 요소와 학업성취도의 관계
Journal of Yeungnam Medical Science
2017 .01
단일 의과대학에서 학생 선발 전형 요소와 학업성취도의 관계
영남의대학술지
2017 .01
Medical students’ and patients’ perceptions of patient-centred attitude
Korean Journal of Medical Education
2017 .01
Differences and changes in the empathy of Korean medical students according to gender and vocational aptitude, before and after clerkship
Korean Journal of Medical Education
2019 .01
일개 의과대학생의 재학 시기에 따른 학업성취도에 영향을 미치는 심리적 요인
생물치료정신의학
2017 .10
의과대학 연구력 향상 교육과정에 대한 학생 인식 및 연구 활성화 요인
의학교육논단
2015 .01
Longitudinal analysis of the effect of academic failure tolerance on academic achievement fluctuation in medical school students
Korean Journal of Medical Education
2016 .01
Verification of learner’s differences by team-based learning in biochemistry classes
Korean Journal of Medical Education
2017 .01
간호대학생의 셀프리더십과 학습인식
한국간호교육학회지
2015 .08
Resilience amongst medical students: a student’s perspective
Korean Journal of Medical Education
2020 .01
의학교육기관의 학생연구: 왜 우리는 학생연구를 말하는가?
의학교육논단
2015 .01
Students’ self-assessment of achievement of terminal competency and 4-year trend of student evaluation on outcome-based education
Korean Journal of Medical Education
2019 .01
의과대학 학생의 온라인 수업에 대한 인식 및 학습행동에 관한 질적 연구
의학교육논단
2021 .01
외국대학 출신 학생들의 국내 의학전문대학원 적응에 관한 질적 연구
Korean Journal of Medical Education
2015 .01
학생 설문조사를 통한 문제바탕학습의 만족도와 인식도
고신대학교 의과대학 학술지
2015 .01
A Study of the Attitude and Perception on Course Evaluation of Nursing Students: Focused on A-University
한국간호교육학회 학술대회
2018 .12
The pharmacology course for preclinical students using team-based learning
Korean Journal of Medical Education
2020 .01
0