메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정화 (경북대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제89집
발행연도
2024.11
수록면
203 - 220 (18page)
DOI
10.21087/nsell.2024.11.89.203

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The reality in occult cinema is no longer just the reality in the movie, but also a realm of the predictable dystopian world that human beings will face. This paper examines the characteristics of occult cinema in the films of The Mummy (2017) and Exhuma(2024). The feelings of anger that the protagonists express towards the world in the two movies are motivated by a strong desire for a new utopia that they want to tell the world about. The boundary between 'real' and 'fake' coexists with the subject and the abject, and as the realm of the ‘Chora’ leads to chaos and fear. However, the space and realm around it takes on the character of the potential that Gilles Deleuze claims. Since the process of reproducing horror feelings and resolving them are ultimately up to humans, the object of the occult genre remains the process of finding the essence of human beings and its ontological meaning, and the dystopia in the occult genre is reinterpreted to mean the desire of human beings to find utopia.

목차

I. 들어가며
II. 본론
III. 나오며
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092106761