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저자정보
홍경민 (한국항공대학교) 김태진 (한국항공대학교) 김재욱 (한국항공대학교) 신용경 (한국항공대학교) 염호현 (한국항공대학교) 오준석 (한국항공대학교) 장민혁 (한국항공대학교) 이지수 (한국항공대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2024년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2024.11
수록면
472 - 479 (8page)

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When the vehicle and decelerate moments due to inertia occur and the vehicle's driving performance may change in an undesired direction. Therefore, for smooth driving, support must be provided so that posture of the vehicle body does not change significantly. In this paper, by applying the experimental planning method to the suspension structure of an EV push rod vehicle, we design a structure that minimize ‘Camber gain’ and ‘Pitch vibration’ the experimental factors was conducted using Minitab and Rapidminer, a data learning-based prediction tool, and the optimal shape was derived.

목차

Abstract
1. 서론
2. 목적함수 별 최소화 Design Process
3. 결론
References

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