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저자정보
최병희 (인하대학교) 강지명 (인하대학교) 조예찬 (인하대학교) 신현우 (인하대학교) 최성운 (인하대학교) 이대엽 (인하대학교) 이종태 (국립환경과학원) 김종민 (국립환경과학원) 강건우 (국립환경과학원) 신재식 (국립환경과학원)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2024년 학술대회
발행연도
2024.11
수록면
1,423 - 1,427 (5page)

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With the decline in skilled automotive test personnel and the avoidance of difficult labor, long-duration automotive tests are increasing. This has led to an increasing need for test robots in indoor automotive tests that require long-term operation using chassis dynamometers, such as electric vehicle single-charge range tests that take more than 6 hours and indoor replacement tests for RDE tests that take about two hours. In this study, a pedal robot is designed and fabricated with 3 degrees of freedom that performs pedaling motions similar to human driving motions, and conducted a study for performance evaluation according to SAE J2951.

목차

Abstract
1. 서론
2. 페달 로봇의 설계
3. 페달 로봇의 설치
4. 페달 로봇의 제어 및 결과
5. 결론
참고문헌

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