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저자정보
조예찬 (인하대학교) 신현우 (인하대학교) 최병희 (인하대학교) 강지명 (인하대학교) 최성운 (인하대학교) 이대엽 (인하대학교) 이종태 (국립환경과학원) 김종민 (국립환경과학원) 김건우 (국립환경과학원) 신재식 (국립환경과학원)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2024년 학술대회
발행연도
2024.11
수록면
1,679 - 1,683 (5page)

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Recently, the harshness of human tests performed on an indoor chassis dynamometer has increased due to the introduction of long-term test methods such as single-charge driving range tests and real-road emission tests for electric vehicles. In order to automate these tests, a pedal robot with a shorter installation time than existing robots was developed. In this study, a pedal robot with three degrees of freedom that alternately presses the brake pedal and the accelerator pedal, similar to a human driver, was manufactured and controlled. A controller robust to external disturbances such as brake braking and gear shifting was configured using feedforward control together with PID control, and tests were performed, and it showed evaluation indices equal to or superior to those of an experienced person.

목차

Abstract
1. 서론
2. 페달 로봇의 구성
3. 페달 로봇의 제어
4. 운전 성능의 지표
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

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