메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2002년 춘계학술대회논문집 3호
발행연도
2002.5
수록면
1,283 - 1,288 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
An LPG engine for heavy duty vehicles has been developed using liquid phase LPG injection (hereafter LPLI) system, which has regarded as one of the next generation LPG fuel supply systems. In this work to investigate the lean burn characteristics of heavy duty LPLI engine, various injection timing (SOl, start of injection) and double ignition method were tested. The results showed that lean misfire limit could be extended, by 0.2λ value, using the optimal SOl timing and engine performances were increased as well. Double ignition method was carried out by installing the second spark plug and modified ignition circuit to ignite the two spark plug simultaneously. Double ignition resulted in the stable combustion under ultra lean bum condition, below λ=1.7, and extension of lean misfire limit, by 0.2 λ value, compare to ordinary case. Therefore, LPLI engine with optimal SOl and double ignition method could be normally operated at around λ = 1.9 and showed higher engine performance.

목차

ABSTRACT

1. 서론

2. 실험장치 및 방법

3. 결과 및 고찰

4. 결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014027930