메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제12집
발행연도
2005.12
수록면
405 - 430 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Transitions occur for everyone. Whether changing jobs, establishing residency in a new city, or changing schools and churches, transition can be a stressful time. The focus of this study examined how formal and informal transition processes contribute to the growing young adults as spiritual christians in local churches. Students in college freshman, junior, sophomore, and senior with their young adults ministers in local church system were interviewed to identify themes related to transition issues and activities in the young adults ministry
The focus groups generated several suggestions for the addition of possible formal transition programs. Additionally, the focus groups demonstrated the value of several informal processes. First, a strong emphasis on the belief by four focus groups' participants of the importance of education needs to be maintained. Second, high school to college transition students need to be continuously given the opportunity to learn the Bible and develop themselves in the church. Finally, local churches continue to focus on high school to college transition students and develop program coherence such that spiritual formation, time management, and learning climates are achieved throughout their ages. Through the idea, young adults group will be active and grow.

목차

Ⅰ. 서론

Ⅱ. 이론적 고찰

Ⅲ. 연구방법론

Ⅳ. 결과 및 대안

Ⅴ. 결론 및 한계, 미래를 위한 제언

참고문헌

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-015459152