메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
서양미술사학회 서양미술사학회논문집 서양미술사학회 논문집 제23집
발행연도
2005.6
수록면
127 - 158 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The introduction and interpretation of Western art history in China seemed to have been largely determined by the demands of education, culture and art reforms. This thesis focuses on the period from 1917 to 1937. During the two decades, more than sixty books and near four hundred journal articles concerning Western art history were intensively publishedin Shanghai, Beijing, Guangzhou and other cities. Chinese translations of Western art history, especially of biographical and geographical names and terminologies were multifarious and no unifiedstandards. The periods, schools and movements of Western art history were covered widely from that of ancient Rome and Greece to that of modernism; however the scope was selectively narrowed down to Realism and Modernism.

목차

The demands of art education reform(미술교육의 개혁)
The Demands of Cultural Reform(문화 개혁의 필요성)
Realism or Modernism: the Debits on Demands of Art Reform(리얼리즘인가 모더니즘인가)
Major References
Abstract
번역문
「중국에서의 개혁의 요구와 서양미술사의 해석들: 1917-1937」에 대한 질의(문정희)

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-609-017290422