메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한복문화학회 한복문화 韓服文化 第9卷 2號
발행연도
2006.8
수록면
117 - 124 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The process of modernized make simplicity lifestyle for western style and aspect of ethnic, local character are pushed out outside because pre-modern.
Han brand project promotive of ethenic 21th century national culture revival of traditional culture these time.
Han brand Hanbok designed by essential element traditional costume. The design made by factors, modernized, make living, industrialization, globalization.
The aspect of Hanbok design (1) the shape of Hanbok, making methothis, (2)textile, detail (3) the fragrance of Korean. The contains of modernizing are reflect modernism esthetic, value, authority of designer.
Han brand Hanbok has a good prospect prefaired life style Hanbok, design Han bok. Globalization of Hanbok made by Korean culture industry power.
Han brand Hanbok are growth up representation of 'Han' brand.

목차

〈Abstract〉
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 한브랜드의 성격과 추진 내용
Ⅲ. 한복 디자인에서 한브랜드 켄셉의 정의
Ⅳ. 한복디자인에서 한브랜드 컨셉의 전개방법
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (7)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-592-017327235