메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한국토·도시계획학회 국토계획 國土計劃 第42卷 第3號
발행연도
2007.6
수록면
261 - 272 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (11)

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, there are increasing concerns on green modes to solve problems of environmental pollutions and energy savings. The government authorities seek to develop various solutions to encourage bicycle usages. To encourage bicycle usages, safety should be guaranteed, but research on the bicycle usages is not sufficient up to now. In this study, we selected 151 intersections to analyze significant factors that affect bicycle accidents using stratified sampling methodology. We conducted a field survey to collect traffic volumes and geometric information. Accident prediction model is developed using Poisson and Negative binomial regression. Model results revealed that traffic volumes, presence of bus stop, sidewalk width, number of driveway, presence of speed restriction device, presence of crossing, presence of industrial land use are significant.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 자전거사고 에측모형에 관한 이론적 고찰
Ⅳ. 관련자료 수집
Ⅴ. 모형개발 및 결과분석
Ⅵ. 결론 및 향후 연구과제
감사의 글
인용문헌

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-539-016809615