메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제7권 제1호
발행연도
2007.3
수록면
201 - 227 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Web-based learning systems are being used in many universities and firms but their adoption requires a solid understanding of the user acceptance processes. This study used an extended version of technology acceptance model(TAM) including flow experience to explain the acceptance of web-based learning systems. For this study, the survey data was collected from the outstanding service sector in korea, structural equation model approach was used to evaluate the explanatory power and causal links of the model. The results show that the systematic lecture process and lecturer-user interaction have positive effects on the flow experience in web-based learning systems, and flow experience has a positive effect on both the perceived usefulness and the intention of use.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형 및 가설의 설정
Ⅳ. 연구조사
Ⅴ. 연구결과
Ⅵ. 결론
참고문헌

참고문헌 (130)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-017022426