메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제14권 제1호(통권 제20호)
발행연도
2002.6
수록면
217 - 233 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A Major influence on the effective performance of the hotel is the nature of the manager-employee relationship. The manager's style of leadership also affects the employee job satisfaction and performance. Leadership is a process concerning the relationship between two or more people in which one attempts to influence the other toward the accomplishment of some goal. Leadership is more important in hotel organizations because which are highly dependent on human resources compare with other organizations. The purpose of this research is to examine what is the desirable behaviors of leader to promote leadership satisfaction of the employees and to examine the elements which affect the leadership satisfaction in this analysis, and to establish the empirical model about leadership satisfaction. In this analysis, education in hotel management need to emphasize not only the functional skills but also the interpersonal skills of leadership and the importance of adopting a flexible and adaptable approach. In conclusion, to promote the leadership satisfaction of the followers, it is desirable to improve the elements which directly or greatly affect the leadership satisfaction. Because of, the most effective form of hotel manager's behaviour is a product of the total leadership situation. Even more contacts between managers and employees will help keep favorable human relationship and great job satisfaction.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구의 모형과 가설의 설정
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-016092671