메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.7 Number.1
발행연도
2007.3
수록면
51 - 72 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated Differential Item Functioning (DIF) using the SIBTEST (Simultaneous Item Bias Test) procedure. The SIBTEST is a powerful statistical procedure for detecting and estimating DIF. The purpose of the paper is threefold: (1) to investigate whether or not the First Certificate of English (FCE) reading comprehension test contains DIF items across Asian and European language groups of test takers, (2) to examine the effect size of DIF items, and (3) to explore sources of DIF items via content analysis. The data analyzed in this study were collected from 1073 nonnative speakers of English who took the old version of the FCE paper 1 in December 1988. The results of analysis identified 25 DIF items out of 40 items across the two subsections of FCE paper 1. This study showed a preliminary hypothesis about the relationship between the contents of items and the direction of DIF values, although it needs to be replicated with different samples. Results of this study will be a springboard for future analysis and application to other data sets. In the Korean context, it will be worthwhile to investigate DIF items in English tests for group membership such as gender and academic disciplines using the SIBTEST.

목차

1. Introduction
2. The Effect of Language Background on Test performance
3. Method
4. Results
5. Conclusion
References
Appendix

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-740-014917435