메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제32호
발행연도
2006.1
수록면
291 - 325 (35page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Chang EunaYang Kilsoek. 2006. 10. 30. Detecting the Differently Functioned Items by Gender on the Test of Proficiency in Korean. Bilingual Research 32, 291-324. The main purposes of this paper are to investigate Differently Functioned Items according to gender and to identify the characteristics of each item. In order to achieve the above goals, the results of three Tests(7th, 8th, and 9th test) of Proficiency in Korean are used. SIBTEST based on The Item Response Theory is applied to extract Differently Functioned Items from the tests. The major results of this study is two-folded: First, there are several Differently Functioned Items influenced by gender for area of vocabularygrammar, writing, listening, and reading, respectively. Second, there are distinctive difference between men and women in terms of item contents, item pattern, answer sheet pattern, and text type. From the results, it is recommended for the more fair and reliable test to consider the characteristics and causes of Differently Functioned Items by in-depth analysis.(Language Education Institute of Seoul National UniversityKorea Institute of Curriculum and Evaluation)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0