메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Mun, Chae-Young (Ewha Womans University) Yu, Kyung-Ah (Ewha Womans University) Shin, Sang-Keun (Ewha Womans University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제25권 3호
발행연도
2009.12
수록면
391 - 417 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigated the construct validity of the picture description items on the TOEIC listening section, using 104 Korean university students. The participants answered 10 picture description items, and then provided either textual comments on the difficult of each item or verbal reports of their test-taking processes. The study collected three different types of evidence: the correspondence between test-takers" descriptions of pictures and those of test developers, test-takers" test-talking processes, and test takers" perception of factors affecting item difficulties. The result show that the item difficulty was mainly affected by the predictability of the picture descriptions, while the linguistic input and the multiple-choice item format also played a role on the performance.

목차

Abstract
I. Introduction
II. Theoretical background
III. Research Method
IV. Results
V. Conclusions and Discussions
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0