메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제44집
발행연도
2009.2
수록면
177 - 220 (44page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
For scholarly systematization of curriculum for gifted student in languageㆍliterature and the improvement of education site, the researcher investigated teaching-learning principle of language' literary gifted education. For this objective, the general property of languageㆍliterary gifted student, and property of operating gifted education were checked to investigate the direction of teaching-learning of languageㆍliterary gifted student Further, based on this, the researcher also investigated the direction and activity of designing teaching-learning of gifted student in languageㆍliterature, the role of teacher that can be properly utilized in the education of gifted student in language and literature.
It is required to closely analyze and verify the languageㆍliterary gifted student in Korea, and situation of practicing process of teaching-learning of gifted student in language' literature which is still in the stage of investigation without base as well as to discuss the design and implementation of curriculum for gifted student in languageㆍliterature in full scale. Moreover, it is also required to prepare method for more specific teaching-learning and evaluation depending on the specific contents or situation of teaching-learning of gifted student in languageㆍliterature.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 언어ㆍ문학 영재 교육의 특성
Ⅲ. 언어ㆍ문학 영재 교수-학습의 활동 원리 탐색
Ⅳ. 결론 및 과제
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0