메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제34권 제3호
발행연도
2008.1
수록면
223 - 246 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
These days, English education and gifted education have been among social concerns in Korea. A large number of private and public institutes for English education and gifted education have been flourishing for the past few years. Accordingly, foreign language (English) gifted education is expected to attract more and more social interest in the near future. However, this social pursuit of English and gifted education has rarely been founded on academic research. This paper addresses several issues relative to foreign (English) language gifted education in terms of conception, identification, and intervention. Since we have no general agreement with the conception of foreign language giftedness, it is never easy to conceptualize foreign language giftedness. This initial limitation of conceptualizing the construct of foreign language giftedness makes it harder to identify children with foreign language giftedness. Moreover, educating children with foreign language giftedness is not easy because we do not even have a general consensus on the approach in how to teach a foreign or second language.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0