메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박진규 (서원대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제60집
발행연도
2015.2
수록면
251 - 286 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Based on multilingualism and multiculturalism, this paper delves into meanings of bilingual teaching materials for advanced Korean bilingual and English language learners, especially in gifted English programs or general gifted programs. From the constructivist and bilingual and literary perspectives, the researcher tries to explain various kinds of bilingual teaching materials and meanings of them for Korean English language learners in gifted programs, or for those in gifted English programs. Specifically, the researcher tries to lay foundations for the meanings of bilingual materials based on Baktinian dialogic acts of construction, language learner literature, and Talyor’s delay-Repetion- Participation framework, along with a new conception of authenticity and meanings of bilingual materials to especially Korean English Language learners in Korea. The researcher finally tries to show specific bilingual materials, along with some tips for classroom teachers for gifted English language learners.

목차

I. 서론
II. 구성주의 관점
III. 왜 문학텍스트인가?
IV. 텍스트, 간텍스트 맥락
V. 연기, 반복, 참여
VI. 왜 이중언어 자료가 중요한가?
VII. 결론
인용문헌

참고문헌 (44)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-840-001252665