메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이춘화 (인천대학교)
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제27권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
305 - 331 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
With the awareness of globalization, multilingual abilities have been encouraged, and parents seek bilingual education to provide their children with social prestige and economic advancement. However, in Korea, bilingual education reproduces and reinforces the privilege of social status, prestige, and power. This research explores the ideologies of upper-and middle-class parents through the motivations of those who choose to send their child to international schools, which are regarded as elite bilingual programs, in South Korea. This study draws on Bourdieu’s notions to examine how social class interconnects with language ideologies. This study uses narrative interviewing, a qualitative data collection method. Through a critical discourse analysis of the data, the study reveals three themes of language ideologies: English as the power of a powerful country, English as a qualification requirement for the middle class, and English as a medium to establish social boundaries.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0