메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제68호
발행연도
2017.1
수록면
243 - 265 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine how the multicultural bilingual education has been progressing in the public education field and to discuss problems and improvement. To do this, we analyze the duties and roles of bilingual education teachers and investigate effectiveness and feasibility of their work. According to the results of the survey and focus group interview(FGI), multicultural bilingual education has not been realized at school due to institutional constraints. The main reason is that the demand for bilingual education can not be grasped closely. As the demand for education and the supply of instructors do not coincide, bilingual instructors placed at each school are not able to provide actual education. Also, bilingual education teachers are not doing the original role in the school and doing other unintended tasks such as multicultural understanding education for general Korean students. For the active implementation of multicultural bilingual education, it is necessary to establish educational context where bilingual education is possible, and institutional improvement is required accordingly.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0