메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.8 Number.4
발행연도
2008.12
수록면
501 - 522 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores English learning strategies and styles and how they are interrelated in a Korean context. After reviewing myths associated with English learning strategies and styles, Style Analysis Survey (Oxford, 1993) and Strategy Inventory for Language Learning (Oxford, 1990) were used to provide explanations of Korean learners' English learning styles and strategies. There were 72 students sampled in this study. Results showed that most were visual, extroverted, intuitive-random, or global learners. In addition, they employed compensatory strategies most frequently. Styles related to how Korean students deal with ideas (global and analytic styles) and how they handle possibilities (intuitive-random and concrete-sequential styles) displayed statistically significant influences on overall strategy use. The results of this study provide a better understanding of Korean learners' styles and strategies and may serve as a useful aid for English teachers.

목차

1. 서론
2. 선행 연구
3. 연구 내용 및 방법
4. 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0