메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영남신학대학교 신학과 목회 신학과 목회 제30집
발행연도
2008.11
수록면
269 - 295 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this article is to reflect the meaning of play as an essential phenomenon of man and to discuss its application to Christian Education.
Play is a spontaneous, free, self-initiative act of man with amusement, but without an intention to get external outcomes.
Play has various characteristics which help the development of man as a whole. In playing we can exercise our bodily power and skills and express our feelings. Furthermore play offers opportunities to build up human relationships. Above all, it gives us freedom and aesthetic impression. In a word, play has a power to enhance our whole person.
We could compare these characteristics of play with them of religion. Moltman has argued this point in his article “Theology of Play". According to him, God's work with man and the world is His play and His church is an experimenting place of play in that God and human participate together.
We find here our Christian educational responsibility. Through “playing" Christian education we could help people to become a free, beautiful, dedicating partner of God's play.

목차

Ⅰ. 놀이란?
Ⅱ. 놀이의 교육적 의미
Ⅲ. 놀이의 발달
Ⅳ. 신학적 놀이
Ⅴ. 놀이의 기독교교육적 의미
Ⅵ. 맺는 말: 놀이적 기독교교육의 가능성

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-230-018298936