메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제14호
발행연도
2009.5
수록면
1 - 18 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Developing writing ability in a second language involves the various competencies and skills associated with linguistic, sociolinguistic and connected-discourse structures. This development requires that the writing teacher should be aware that writing is a generative process and that writers use different writing procedures, strategies, and techniques to get their messages across. The objective of this paper has been to provide information about writing and revision strategies for ESL writers. To accomplish this goal, interviews with the teachers at a US university were conducted. The method produced a detailed description for understanding how students can cope with the difficulties of writing in English. The results show that students in an ESL environment, when given a writing assignment, develop a number of strategies for finding information and revising their work. While reading was a common strategy for finding information on their topic, their attitudes varied considerably with respect to revision and the use of computer technology.

목차

1. Introduction
2. Methodology
3. Result
4. Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-705-018374540