메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第 11執
발행연도
2001.8
수록면
96 - 102 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (6)

초록· 키워드

오류제보하기
The acquisition of Korean learners reported speech in Japanese as a second language (JSL) and a foreign language (JFL) is based on not only the ability to comprehend someon e s message and judge the essence of the message, but also the ability to reproduce the message to convey to another. In this sense, reported speech ought to be taught and learned in all of the stages of a second language and a foreign language learning curriculum. However, teaching of reported speech in JSL and JFL does not go beyond the scope of a grammar lesson like basic changes form direct speech to indirect speech.
Thus, this dissertation is an attempt to analyze errors which typically focus on problems of Korean learners' utterances. This study discusses the issue of the process of development of reported speech in JSL and JFL in Korean learners' Japaneseutterances.

목차

〈要旨〉
1. 先行?究と?究目的
2. 調査槪要
3. 結果と考察
4. 今後の課題
【?考文?】
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-913-018675771