메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이종복 (목원대학교) 전영주 (공주대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제44집
발행연도
2009.11
수록면
239 - 266 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to know what the requirements are in preparing for the newly reformed English speaking test and teaching-demo test using the lesson-plan. And this study hope to present effective ways for the test and suggest acceptable criteria for the judge. This survey was conducted on 167 secondary school English teachers who have passed the National Teacher’s Examination. The questionnaire consists of questions covering areas such as the awareness toward the new format of the test and the curriculum that college students who are preparing for the examination want. The data, which was measured with frequency analysis, shows that the teachers are in agreement about the necessity of an English speaking and teaching-demo test and that a more systematic method of improving their speaking and teaching skills is required in the curriculum.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
인용문헌
부록

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-840-002045853