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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
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저널정보
한국무역학회 무역학회지 貿易學會誌 第30卷 第6號
발행연도
2005.12
수록면
221 - 246 (26page)

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This paper explores the current state of inland railway system connecting to ports, industrial complexes in Korea. It provides an overview of the state of inland railway system and the reasons underlying the present crisis of competitiveness in international logistics in terms of both global pressures and Northeast Asia dynamics. Problems of competitiveness are at least due to lack of co-ordination among different transport modes. The analyse of expansion of inland railway system connecting major ports with main railway routes is proposed based on benefit-cost analysis. The result finds that the control of construction timing in some projects of the infrastructure development, having comparative disadvantage over other projects, leads to considerably reducing the country's fiscal burden from the developments. It is hoped that the findings may provide a guideline for actual development in inland railway system.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 해운항만 환경의 변화와 동북아 해상물류네트워크의 재편
Ⅲ. 철도연계 네트워크 구축현황과 국내 개발현황
Ⅳ. 서해안권 철도네트워크 개발에 관한 우선순위결정에 관한 경제성 분석
Ⅴ. 우리나라의 국제물류철도 네트워크구축 방안과 기대효과
Ⅵ. 결론
참고문헌
ABSTRACT
〈부표〉

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