메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이명수 (교통안전공단) 김상섭 (국민대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
2,506 - 2,510 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Sport utility vehicle (SUV) not only aim to well-being in outdoor leisure but also handy to load many cargo have higher center of gravity than sedans, so it generally have risk to rollover accident. When trying to observe a statistics of domestic or outside rollover accident, rollover is a fatal accident to the passenger in addition to driver. In this paper, simple rollover index is proposed by experimental evaluation of objective and quantitative index. It is verified that proposed simple rollover index have more highly discriminating power than a existing index of assesment in KNCAP as a result of verification with three cases judged to deteriorate discriminating power on the characteristics of vehicle rollover.

목차

Abstract
1. 서론
2. 단순롤전복지수(SRI)
3. 단순롤전복지수(SRI) 검증
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001358256