메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
조준호 (서울대학교) 강승은 (서울대학교) 박훈일 (서울대학교) 송기선 (서울대학교) 기정도 (서울대학교) 김규홍 (서울대학교) 이동호 (서울대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
904 - 910 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper suggests a technique that reduces aerodynamic drag of a fast cruising passenger car using actively translating rear diffuser. Actively translating rear diffuser is hidden under the trunk when a passenger car is parked and is driven slowly. And it slides out from under rear car body only at high speed driving condition not to ruin the external design of the car. 5 types of rear diffuser devices whose slid out lengths are ranging from 200mm to 450mm were installed under the car body and Computational Fluid Dynamics (CFD) analyses were performed under moving ground and rotating wheel conditions. The main purpose of this study is to explain the aerodynamic drag reduction mechanism of a passenger car cruising at a high speed via an actively translating rear diffuser device and find a length which shows the best aerodynamic performance. The diffuser device raises pressure of underbody flow with diffusing process and then underbody flow and upperbody flow mix strongly. They make strong vortices and the vortices hit the rear surface of the trunk, bringing about an aerodynamic drag reduction. Finally, aerodynamic drag of the passenger car is reduced by an average of more than 5%, which helps to improve the fuel efficiency.

목차

Abstract
1. 서론
2. 배경 이론
3. 결과 및 고찰
4. 결론
후기
References

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001413778