메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
유연준 (지엠대우오토엔테크놀로지) 김성현 (지엠대우오토엔테크놀로지) 하종백 (지엠대우오토엔테크놀로지)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
1,009 - 1,014 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Front spoiler lip(FSL) has been recognized as fining sporty exterior. However the impact of FSL is classified in two categories defined coefficient of drag and front end air flow. These two kinds of engineering definition are related to fuel economy and engine durability. As comprehensive meaning, the air pollution may be controlled through materializing optimized design parameters of front spoiler lip and vehicle life cycle may be lengthened. Most of automotive makers have their own design concept of front fascia bumper and execute for excellent aero/CFD performance in an early stage of the development phase of a new vehicle. For the optimized geometry, a 3-D computational program is used to consider appropriate aero performance and flow pattern, which results in steady and numerical data is used for calculating required air flow. Based on these numerical method is developed and validated for taking a direction for full vehicle..

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 해석방법
4. 결과 및 고찰
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001770358