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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
김동형 (한양대학교) 김창준 (한양대학교) 김상호 (한양대학교) 최주영 (한양대학교) 한창수 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
1,908 - 1,916 (9page)

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This paper presents the motion planning of robotic vehicles for the path tracking and the obstacle avoidance. To follow the given path, the vehicle moves through the turning radius obtained through the pure pursuit method, which is a geometric path tracking method. In this paper, we assume that the vehicle is equipped with a range scanner, allowing it to avoid obstacles within its sensing range. The turning radius for avoiding the obstacle, which is inversely proportional to the virtual force, is then calculated. Therefore, these two kinds of the turning radius are used to generate the steering angle for the front wheel of the vehicle. And the vehicle reduces the velocity when it meets the obstlace or the large steering angle using the potentials of obstacle points and the steering angle. Thus the motion planning of the vehicle is done by planning the steering angle for the front wheels and the velocity. Finally, the performance of the proposed method is tested through simulation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량의 좌표계 및 구속 조건
3. 기하학적 경로 추종
4. 거리 센서 기반 장애물 회피
5. 경로 추종 및 장애물 회피를 위한 차량 운동 계획
6. 시뮬레이션
7. 결론
References

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