메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김미영 (신라대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제55권 제1호
발행연도
2013.2
수록면
215 - 232 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Vocabulary acquisition is the most basic element in language learning. Learners should acknowledge that much of vocabulary consists of prefabricated chunks of different kinds. Native speakers store large amounts of language in chunks(collocations) unlike non-native speakers. Therefore the most important task facing language learners to improve their communicative competence is acquiring a sufficiently large vocabulary. With the importance of collocation learning, teachers should investigate various strategies and effective activities for collocations. In this paper 10 instruction methods will be presented.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연어의 정의 및 유형
Ⅲ. 연어의 역할과 중요성
Ⅳ. 연어를 활용한 어휘 지도 방법
Ⅴ. 결론
인용문헌
Abstract

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-840-000308275