메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제40집
발행연도
2008.8
수록면
265 - 285 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purposes of the current study are to figure out what the low-level high school students know about English collocation, and to examine the relationship between knowledge of English collocations and reading comprehension. The study was carried out with a total of 104 low-level high school students, using the methods of questionnaire survey, and two test sets of pre- and post-collocation tests and pre- and post-reading comprehension tests. The three-month study yielded that 1) the students’ knowledge of collocations increased significantly after the collocation-based instruction; and 2) collocation-based instruction exerted a positive impact on the lower-level high school students’ reading ability. Therefore, the teachers need to give thought to explicit teaching of collocations in their classrooms. Followed are some suggestions for teachers who may use the instruction performed in the study.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 결과 분석 및 논의
Ⅴ. 결론
인용문헌
부록 - 연어평가 문항지

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0