메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kwon Yeon-Jin (부산대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제51권 3호
발행연도
2009.8
수록면
297 - 316 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The problem for the learners of English is that there are no collocation rules that can be learned. Native speakers of English intuitively makes correct collocations. Non-native speakers, however, have a more limited experience. This is why collocations are indispensable and problematic for foreign language learners. Learning collocations is one of efficient ways to improve learners’ language fluency and native-like selection of language.
We suggest several activities which help learners to improve their collocation competence. First, we review types of collocations and properties of collocations. Next, we discuss collocations in teaching by focusing on the importance of learning collocations and difficulties with collocation learning. Finally, we present several activities such as collocation grid, collocation map, collocation extension, and collocation pelmanism.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Types and Properties of Collocations
Ⅲ. Collocations in English Teaching
Ⅳ. Teaching Activities for Collocations
Ⅴ. Conclusion
Works Cited
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-018651195