메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국지역사회학회 지역사회연구 지역사회연구 제23권 제2호
발행연도
2015.6
수록면
199 - 219 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article explores how an Integrated-Education-Program supported by Wanju-Gun(Wanju district), a local government unit, is related to the construction of education community naturally. I would like to explore and clarify the three aspects as follows under the analysis of Integrated-Education-Program in Wanju-Gun. Firstly, I will discuss whether educational subjects such as teachers, parents, students and local residents for a new educational experiment Integrated-Education-Program, eventually, it can create a new form of education community or not. Secondly, I will point out some problems which are revealed in this process and I also suggest some alternatives for the problems. Lastly, I will discuss what the role of the center for Integrated-Education-Program for steadier making education to the community. In conclusion, a new form of education community is constructed while teachers, parents and local residents are gathered for their students by the new experiment of a local government. It, however, is true that there are disharmonies because of each groups have different interests in this process. In order to overcome these problems and make steady education community, the center for Integrated-Education-Program should concentrate on their own role as a mediator or a supporting institution.

목차

Abstract
1. 머리말
2. 대상 학교의 현 상황과 실태
3. 교육통합프로그램이 만들어지기까지의 과정
4. 교육통합프로그램 실제 적용 사례 분석
5. 관-중간지원조직-민의 고리를 잇는 지역교육공동체 만들기
6. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-309-001639017