메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤금선 (동덕여자대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제59집
발행연도
2015.10
수록면
457 - 496 (40page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study analysed trend of the theaters in Korean textbooks quantitatively, which is reviewed from syllabus group to the 7th curriculum for textbooks of elementary school, middle school, and high school. The study disserted similar play/picture drama, play, broadcasted play, and scenarios, and tried to deal with their characterized patterns.
Specific analysis was took as following issues. First, which play was included to the textbooks after independence form the current angle. Second, recording frequency of each type of the theaters and writers. Third, predominant topics through each sequence. At last, how to discuss problem and direction of topics.
The range of this study is considerably wide, but also has limit of the depth. Even though, the study systematized aspect of the theaters, tendency of each curriculum, and correlation of syllabus group through the all curriculums, and all grades. As a result, the fact that this study drew allro und topographic map for appearance tendency of the theaters in Korean textbooks is of great significance.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 극문학 제재 유형별 수록 경향
Ⅲ. 맺음말 : 각급 학교별 극문학 제재 현황 및 방향성
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-002090948