메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이영미 (호원대학교)
저널정보
이화여자대학교 교육과학연구소 교육과학연구 교육과학연구 제46집 제4호
발행연도
2015.12
수록면
151 - 173 (23page)
DOI
10.15854/jes.2015.12.46.4.151

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to investigate the teaching practices of early childhood teachers in order to educate young children on nutrition to develop a nutrition-based educational program. For this purpose, a survey consisting of several general questions on education and nutrition, several general educational practices on nutrition for teachers of young children, and teaching methods for young children on proper nutritional practices were developed. The subjects involved were of 192 teachers of young children, 86 of whom were kindergarten teachers and 106 of whom were preschool teachers. The data collected from the survey was analyzed by a chi square, a t-test, and ANOVA. Scheffe analysis was utilized for the post-analysis.
There are significant differences in nutrition education practices among teachers and young children depending on teacher variables and institution types.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
References

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0