메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김세련 (신라대학교)
저널정보
대한일어일문학회 일어일문학 日語日文學 第69輯
발행연도
2016.2
수록면
115 - 140 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this paper is to analyze the number of vocabulary related to culture, the specific words and forms of writing in explaining the cultural contents with prioritygiven to culture introduction columns of national curriculum in current high school Japanese textbook I. It is critical and indispensible for the beginners to acquire foreign vocabulary.
Analysis target is seven kinds of textbooks revised in 2009. Methods of analysis is thatwe classified two sections such as (1) daily life culture except speech and behavior culture (2) traditional and popular culture by studying and analyzing the vocabulary distribution, glossarial index and using Korean-Japanese-Chinese.
Analysis result shows that the number of vocabulary related to culture( 96.9 words), living culture (55.2%), popular culture(44.8%) and vocabulary related to culture in culture introduction column(40.2%), and using Korean-Japanese-Chinese simultaneously(41.4%). Especially the words expressed in Korean related to culture will lead to misunderstanding of learners in reading and writing which are different from each other. We expect that this research will be reflected in future revised national curriculum.

목차

Abstract
1. 들어가며
2. 선행연구
3. 연구개요
4. 분석 및 결과
5. 맺음말
參考文獻
REFERENCES

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-830-002500662