메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김선미 (경기대학교)
저널정보
프랑스문화예술학회 프랑스어권 문화예술연구 프랑스문화예술연구 제55집
발행연도
2016.2
수록면
417 - 456 (40page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article describes teacher’s intervention in order to improve the writing skills of FFL(French as a foreign language) university students who have chosen French as their major. The teaching technique, that is to say nudges, designed for a French writing course was based on the following data: (a) the learner’s enneagram personality types; (b) a survey about 67 students on their learning styles of foreign language; (c) learners’ two grades, i.e. a mid-term evaluation and a term-end evaluation. The collected data was analyzed using ANOVA of SPSS(version 22.0) to see the answer the four hypotheses: existence of a majority enneatype, existence of a enneatype having a advantage or a weaknesse of French writing, and existence of the correlation between teacher’s frequency of nudge and students’ grade. In conclusion, nudges of high frequency induced by the teacher"s intervention encouraged learners to generate positive motivation for writing in French as a foreign language and to contribute improvement in their French writing skills.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경과 선행연구 고찰
3. 연구방법 및 과정
4. 연구결과
5. 결론
참고문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-001-002372830