메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최경훈 (제주국제대학교) 한승완 (제주국제대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제25권 제1호 (자연과학 편)
발행연도
2016.2
수록면
1,329 - 1,337 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to motivate intellectually disabled students and encourage them to attend aerobic exercise more eagerly by searching for the effect of long period morning exercise on the basic physical strength of intellectually disabled students. This study is conducted through comparing the exercise group with the control group for 32weeks with the process of pretest and posttest studies. The conclusion of this study is as follows.
First, female students shows more statistically-significant effects in terms of the effect of cardiovascular endurance than male students while male students do not show statistically-significant effects. Second, when it comes to the effect of aerobic exercise on the flexibility of intellectually disabled students, both male and female students show statistically-significant results. That is, the flexibility of test group reveals relatively higher flexibility than that of the control group. Third, regarding the effect of muscular endurance, male students show higher effects than female students. Female students do not show statistically-significant result Next, regarding the effect of reflexes, male students show higher effects than female students. Female students do not show statistically-significant results. Finally, with regard to the BMI, male students show higher effects than female students. Female students do not show statistically-significant results.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-692-002641264