메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
On-Soon Lee (Korea University)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제52권 제1호
발행연도
2016.4
수록면
87 - 114 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates why L2 learners differ in their success in learning their second language, by examining the correlation between learning ability in artificial grammar involving an adjacent dependency and ability in processing English number agreement. Thirty-four Korean L2 learners of English completed two tasks: an artificial grammar learning task and a self-paced reading task. The results showed that (a) the L2 learners are able to track a frequent pattern (e.g., adjacent dependency) occurring in the artificial language; (b) the advanced L2 learners were not sensitive to violations of English number agreement in determiner phrases; and (c) the ability to learn a rule in the artificial grammar learning task was positively correlated with the L2 learners’ insensitivity to disagreement in the self-paced reading task. These findings shed light on the effect of the ability to track a rule in an artificial language on L2 sentence processing. The results thus suggest one explanation for why L2 learners’ variations appear in language learning, at least in the case of the comprehension of English adjacent number agreement.

목차

1. Introduction
2. Background
3. Method
4. Results
5. Discussions
6. Conclusions
References

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-701-002842796